Fascinanta lume a cărților, lume a personajelor



Cărțile reprezintă o lume în care se construiesc destine, se formează caractere.

Pentru mine, cărțile au fost de căpătâi la propriu, pentru că era o lume fascinantă în care mă regăseam, în care mă putem exprima fără limite, din care mă hrăneam și-mi proiectam vise îmi construiam viitorul.
Este "temelia existenței mele" clădită cărămidă peste cărămidă, astfel încât atunci când scot una din ele ies ca dintr-un sertar personaje, eroi, fapte, informații.

Am multe personaje preferate din multitudinea de cărți citite dar, am să mă opresc la momentul de început al aventurii într-ale cititului, care consider că mă definește.



Am descoperit lumea aceasta minunată despre care spuneam pe la 9 - 10 ani când o persoană dragă mi-a pus în mână "Coliba unchiului Tom" de Harriet Beecher- Stowe.
Ani mulți am avut în imagine personajele mele favorite din această carte, Evangeline - pentru bunătatea, candoarea, frumusețea ei dar și prietenia, legătura cu Tom, personajul pentru care aveam toată admirația strânsă în inima mea de copil. 
Eva mă impresionase mai degrabă pentru că era ca și mine un copil,  pentru că era bolnavă și autorul nu găsise o soluție "salvatoare" pentru a rămâne în viață până la sfârșitul cărții.
Însă personajul care m-a făcut să iubesc acea carte, pentru care mi s-a deschis gustul de a citi și care m-a făcut să am credințe, care mi-a dat un start la deschidere, la înțelegere, a fost Tom.

Pe măsură ce anii treceau, în multe situații mă trezeam cu gândul la "unchiul Tom".
Îl comparam cu persoane din realitate (bunicul, unchiul, etc.), mă substituiam personajului când făceam o faptă bună sau atunci când mi se părea că sunt nedreptățită și mă întrebam cum ar fi procedat el.
Mă vedeam în coliba lui și mi-o imaginam de un alb imaculat, cu o mică grădiniță împrejur, o oază de liniște și frumusețe, cu obiecte simple dar impecabil de curate, cu mirosuri îmbietoare ce se răspândeau de la pâinea și mâncarea caldă.

Sunt acum în pielea personajului meu preferat datorită provocării Editurii RAO, editură care aduce an de an în librării cărți și autori pentru toate gusturile.
Învățasem între timp să citesc și îmi place mult să o fac, liberă fiind, mă aflu în căsuța mea frumoasă și mă îndrept către biblioteca garnisită cu multe - multe cărți pe rafturile solide din lemn frumos șlefuit.
Îmi aleg Codul lui Da Vinci de Dan Brown știind că unchiului Tom îi plăcea să i se citească din Biblie, cu scopul de a descoperi secretele umanității care să ajute la înțelegerea adevărului. Secrete care dau puterea mondială celor ce le dețin.
Cred că i-ar plăcea și poate l-ar ajuta să înțeleagă de unde vine puterea, încrederea de a rămâne demn, neclintit în principiile și credința lui(ta).




Trec apoi la "Suflete pustii" scrisă de Katharina Hacker unde este scoasă în evidență viața unui cuplu care în ciuda condiției materiale bune, ajunge la destrămare. Tom ar înțelege citind această carte că adevărata iubire, fericire stă în frumusețea sufletului fiecăruia.
Că indiferent de eră, simplitatea, puritatea, sinceritatea și înțelepciunea sunt temelia de bază ale unei relații, a unei iubiri, a vieții.





Tom ar fi același om demn, simplu, loial, bun, nu ar abdica de la principii, de la moralitate, chiar dacă statutul său nu ar mai fi acela de sclav, ci de om liber.
Pentru el fericirea este bazată pe lucruri și sentimente simple, pe încredere și demnitate, materialul, nu valorează nimic.


Articol scris pentru SuperBlog 2017.





Comentarii

Most important

Cadouri unice & love

Vine, vine, vine Black Friday! Update

Dragostea și apa sunt fresh!

Team building & petrecere la munte

Vis împlinit: Work & travel USA

rankine.ro
smartprotection.ro
answear.ro%20